[b]Veszprémi Nem Hivatalos Guardiansozó Club[/b]
Menü
 
Ez a pillanatnyi idő!:-)
 
Versenyformátum Szavazás
Lezárt szavazások
 
Nevezés legyen-e?
Legyen-e nevezés?
Legyen-e nevezés?

Ne
Legyen: 800FT(mindenki nyer egy kieget)
Legyen 500FT(akkor 5 kieget Draftolunk)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Itt a jelenelegi ranglista
Itt a jelenelegi ranglista : Manók világa

Manók világa

Bakay Dávid  2007.04.20. 15:25

Ezt a kis összegzést Cleric harcostárs nyomán írtam némi módosítással!

Elővetés: amikor a Guardians eredeti, angol nyelvű kiadása zátonyra futott Amerikában, többen arra a véleményre helyezkedtek, hogy a nagyszerű játékmenettel és gyönyörű illusztráció ellenére azért vallott kudarcot, mert az emberekből hiányzik a kellő játékosság ahhoz, hogy pajkos erdei manókkal, bohókás kalózokkal és mókás háziállatokkal játsszanak; az alant következő írás elsősorban azok érdeklődésére számít, akikben megvan. A játék növekvő népszerűségéből arra következtetünk, hogy mifelénk talán nincsenek is olyan kevesen…)

Brockhen testvér kifejezett kívánságára következzenek hát a manók, akik vélhetően nem csak az ő kedvencei. Az aprólényes, sokathúzós paklik túlnyomó részében nemcsak megtalálhatók a manók, hanem a legtöbbször egyenesen köréjük épülnek.

Az aprólényes paklik ötlete, amely mindenkinek a fejében megfordult már, akinek büszke sárkányait valaha is porba alázták már a létszámfölényben lévő másodlagos támadók, a sok lúd disznót győz alapelvéből született (még akkor is, ha a Középbirodalmak egyetlen közismert lúdja, Gőgös Gúnár Gedeon maga egyáltalán nem Manó).

A manók kasztja annak ellenére a legnépesebbek közé tartozik, hogy nem őshonosak e planétán (lévén földöntúliak), ám oly régóta élnek itt, hogy igazán volt idejük elszaporodni a Középbirodalmak erdőségeiben; tizenkét képviselőjüket ismerhettük meg az alapkiadásból, további hármat a Kalózszigetből és egyet az Örvény Szeméből. Életerejük 1-től 8-ig terjed, méretük szerint tizennégy apró, kettő pedig közepes termetű. Három energiafogadót és két energiaküldőt találunk köztük. Egy kivételével mindegyik megvesztegethető, nyolcan arannyal, heten sörrel. Egy rendelkezik távtámadással, repülni viszont egyikük sem tud.

A Középbirodalmak manóit hat nagy családba sorolják a néprajztudósok: a Vaslopók, a Széltolók, a Jégmag hölgyek, a Lápugrók, az Óriásmanók és a Vándormanók (vagy más néven Zsoldosmanók) családjába. Lássuk őket e szerint csoportosítva:

A Vaslopó testvérek hárman vannak, és ők a tolvajlás nagymesterei. Ennek fényében nem meglepő, hogy mindannyian megvesztegethetők, ahogy az sem, hogy az arany a gyengéjük. Kínosan követik a legutolsó divatot, amely a Vaslopó-hegy környéki erdőségekben jelenleg csúcsos sipkát, sárga-fekete csíkos tunikát és zöld harisnyát jelent.

Jack a legkisebb testvér, ő az ellenfél hátsó soraiban tevékenykedik, és eltüntet mindent, amit az ellenfelek a távolból zúdíthatnának a manók hadának nyakába, eképpen megfosztva az ellenfelet a távtámadások lehetőségétől. Életereje 2, színbónusza 0, és áldásos tevékenységét parancsnoki kártyaként kijátszva végzi.

Joe szintén parancsnokként használható, ő az ellenfél vezéregyéniségeire specializálta magát. Ellopja a haditerveket, a parancsnokok mágikus tárgyait, egyáltalán mindent, amire parancsnoki képességeik érvényesítéséhez szükségük van. Teszi ezt ráadásul oly észrevétlenül, hogy áldozatai rendszerint csak a csatatéren döbbennek rá nélkülözhetetlen holmijaik hiányára, amikor már túl késő. Joe életereje 4, színbónusza 0.

Jim a legnagyobb testvér és ez harcértékeiben is megmutatkozik. Életereje 5, ami mellé 2-es színbónusszal is rendelkezik. Jim igazából nem is tolvaj, inkább gyűjtő: összegyűjti (és ha már összegyűjtötte, el is tulajdonítja) az ellenfél táborából az összes fellelhető varázstárgyat. Hogy mesterségbeli tudását igazán értékelni tudjuk, meg kell említenünk, hogy képes mindezt a csata forgatagában, harc közben megtenni!

A Vaslopók az erdőségek szülöttei, ennek megfelelően Jack és Joe erdőben 1 pont területbónusszal rendelkezik.

A Széltólók a halandók feletti különleges hatalmukról híresültek el, sok bosszúságot tudnak okozni az erdeikbe tévedő lovagok, kalózok és egyéb halandók csapatainak.. Titkos fegyverük a halandókra nagy hatást tevő, szigorúan titkos összetételű Álompor, amelynek segítségével halandók elleni harcban életerejüket megháromszorozzák!

A Széltoló Manó alap életereje kettő, Halandók ellen viszont négy színbónuszt kap, míg a Széltoló Menő életereje négy, színbónusza pedig nyolc.

Akármilyen eredményesen küzdenek azonban a halandók ellen, a Széltolók bőrébe és ruházatába eltávolíthatatlanul beivódott Álompor az elementálokra és földöntúliakra ellentétes hatást gyakorol: nem kábulnak el tőle, épp ellenkezőleg, felbosszantja őket, ezért aztán, ha velük kerülnek szembe és alulmaradnak, a dühös ellenfél teljesen elpusztítja földi porhüvelyüket.

A Széltolók gyengéje a sör, ha távol akarjuk tartani őket a csatától, néhány korsó habos Vaslopó-hegyi Feketesörrel jobb belátásra bírhatjuk őket.

Itt az ideje, hogy szót ejtsünk minden manók nagyuráról, a Manókirályról. Származása tisztázatlan, a néprajzkutatók közt többféle teória is tartja magát ezt illetően. Egyesek szerint a király orrának krumpliformája egyértelműen bizonyítja, hogy a Vaslopók nemzetségéből való, mások viszont a királynak a jó sörök iránti elkötelezettségéből arra következtetnek, hogy inkább a Széltolók közt látta meg a Holdvilágot. Ez utóbbi feltételezést támasztja alá Tintafaló Csipszinek , a király Kultuszminiszterének az a kicsit talán túlzásba vitt sörözgetés közben elejtett óvatlan kijelentése, miszerint a Király maga is csak egy nagy széltoló…

Bárhogy is van, a Király nem méltatlanul uralkodik a Középbirodalmak manónépein. Nyolcas életerejével és energiafogadó képességével a manók közt messze a legkeményebb harcos, ráadásul jelenléte a csatában különleges energiával tölti el alattvalóit: minden manó életerejét hárommal megnöveli. Igazi lételeme az erdő, itt +2 területbónuszt is kap. Ilyen király persze csak egy van – egy pajzs alatt legalábbis… Gyengéje, amint már említettük, akár a Széltolóknak, neki is a sör.

A Jégmag család a manófaj kékvérű arisztokrata nemzetsége. Mint a felelősen gondolkodó és cselekvő uralkodó osztály tagjai, elsődlegesen a köznép támogatásáról és segítéséről híresek.

Jégmag úrnő és Szolgálója energiaküldők. Igaz ugyan, hogy kizárólag manóknak tudnak energiát küldeni, azonban azoknak a manóknak is, akik mástól nem lennének képesek energiát fogadni. Az Úrnő 3, míg a Szolgáló 2 pontot tud küldeni, másfelől azonban a szolgáló jóval sokoldalúbb teremtés úrnőjénél. A szolgáló 5-ös életerejű energiafogadó, tehát ha kell, csatában is megállja a helyét, míg úrnője nem szívesen vesz részt harcban, lévén, hogy 6-os életereje mellett 7-es büntetőszámot cipel. Az arisztokrácia vagyongyűjtő hajlama közismert, nincs ez másképp Jégmagéknál sem: ha harc helyett felajánlanak nekik némi aranyat, inkább az utóbbit választják.

A Jégmag család egyik oldalágából származik Lidi, a Suhanó. Neve nem, megjelenése és képességei azonban árulkodnak származásáról. Hozzá közelebb áll a harc, mint a főági rokonokhoz, 4-es életereje mellett 4 pontos távtámadással tudja segíteni bajtársait. Arisztokrata mivoltát nem hazudtolja meg, hiszen a csatába is lényegesen több holmival hurcolkodik, mint az szükséges lenne, ezért 7-es büntetőszámot cipel, amit csak némileg tud kompenzálni energiafogadó képessége. Megalkuvást viszont nem ismer, a manók közt egyedülállóan nem megvesztegethető.

A Lápugrók az apró termetű manók közt is törpének számítanak, életerejük ennek megfelelően mindössze egy – ami nem jelenti azt, hogy le kellene írni őket!

A Fekete Lápugró például olyan apró, hogy akár egy egérlyukban, vagy egy nagyobbacska gomba mögött is biztos fedezéket talál. Ennek köszönheti azt a Középbirodalmakban egyedülálló tulajdonságát, hogy túlél bármilyen területi támadást. Emellett erdőkben +1 területbónuszt kap, ami - ha az életerejéhez viszonyítjuk - a legmagasabb a játékban!

Az Arany Lápugró másodlagos támadóként jeleskedik, ő akkor kap 100%-os életerőbónuszt, ha eképp vetjük be.

A Lápugrók még egy cikkelyben bekerültek a Középbirodalmakban kiadott rekordok könyvébe: méretükhöz képest ők képesek a legtöbb sört meginni, és egy jó sörre mindig vevők.

Ahogy a Lápugrók a manónép törpéi, az óriásmanó ikrekvalóban a többi manó fölé tornyosulnak. Termetük megegyezik az emberekével, azaz a manók közt egyedülállóan közepes termetűek. Családjuk két képviselője egyaránt hatos életerővel, 2-es színbónusszal és az Arany iránti vonzódással van megáldva. Nagymérvű hasonlóságuk szembeszökő, annak ellenére, hogy a sors igencsak távolra sodorta egymástól az ikerpárt. Mindketten erősen kötődnek otthonukhoz, ebből adódik az a különbség, hogy míg a ma is szülőhelyén, az ősi ligetekben lakozó Haj Anyó ez erdőkben kap +3-as területbónuszt, addig a mocsarak lecsapolása ellen demonstráló, és ennek megfelelően lakóhelyéül a lápvidéket választó lelkes környezetvédő Miss Zöldség a mocsarakban kap ugyenennyit. Ezen kívül az egyetlen különbség köztük, hogy míg a ma is aktív társadalmi szerepet vállaló Haj Anyó a hajába tűzött ágacskák harmonikus elrendezésére is nagy gondot fordít, addig a visszavonultan, magányosan éldegélő Miss Zöldség nem fordít különösebb gondot megjelenésére.

Végül következzenek a Vándormanók, akik tudományukat többnyire ugyan királyi ösztöndíjjal, de a Manók királyságán kívül szerezték, tanulmányaik befejeztével azonban visszatértek őseik földjére, hogy idegenben szerzett tudásukat a király szolgálatába állítsák.

Első képviselőjük a Vén Svihák, a KÖBINPOSZ (Középbirodalmak nemzetközi polgárjogi szövetsége) faji megkülönböztetés ellen küzdő szervezetének alelnöke. Ahol megjelenik, nemcsak a manók, de semmilyen más földöntúli lény ellen sem alkalmazható hátrányos megkülönböztetés, különös tekintettel a színbónuszokra. Erőfeszítései tiszteletreméltóak, még akkor is, ha közismert, hogy akár egy jó pofa sörért is hajlandó “másfelé nézni”. Életereje 3, színbónusza 1, vagyis a halandók (és az elementálok) hátrányos megkülönböztetése elleni küzdelem már egyáltalán nem szívügye.

A Manóhad ostrombrigádjának tagjai a Buckaföldi Hadtudományi Egyetemen szereztek diplomát, és az ostromlott várakba való titkos bejáratok felkutatásában művelődtek ki. Az általuk vezetett manók képesek így észrevétlenül besurranni az erődítményekbe, amelynek eredményeképp a várvédők elveszítik velük szemben az erődtől származó bónuszaikat. Sajnos a brigád nemcsak a hadtudományokat, hanem a zsoldosszemléletet is magáévá tette Buckaföldön, így már néhány szépen csengő aranypénz elég a lekenyerezésükhöz.

A Randy és csapata a Manókirály mellett talán a manók másik legnagyobb vezéregyénisége. Hatos életerejével kissé talán magas költségű parancsnoki lapnak tűnik, ám bőségesen ellensúlyozza ezt páratlan képessége: minden manónk energiafogadó lesz (ami még nem nagy kunszt, tudja ezt Annabisz is 5-ös életerővel, és nem csak a manókra vonatkozóan), de ráadásként minden manónk annyi energiát képes fogadni a Randy és csapata parancsoklása alatt, amennyit az Őrző egy Erőkőért küldeni tud. Azaz ha a Randy és csapata a parancsnoki kártyánk, akkor Rak Nammal energiát küldve neki az Arany Lápugró életereje 10 lesz! (Persze bolondok lennénk Rak Nam-ot választani őrzőnek – de példának azért jó, nem?)

Végül ejtsünk szót a manók nagy varázslatáról, az Átjáró Manóországba varázslatról. Ezzel a varázslattal visszahozhatunk tetszőleges számú, összesen legfeljebb 10 életerőponttal rendelkező manót a dobott lapok közül, mindössze egy erőkőért.

Veszélyek

Gonosz félkegyelmű: természetesen őt kell első helyen említenünk, hiszen 8 pontos félelem alapú TT-jét egyetlen Manónk éli csak túl, a minden TT-re immunis, 1-es életerejű Fekete Lápugró. Különösen aggasztó lehet jelenléte az ellenfél paklijában, mivel a Gonosz félkegyelműt nem lehet megvesztegetni sem. (Ezek mellett már jelentéktelennek tűnik a +4-es, manók ellen kapott bónusz).Természetesen a többi, magas TT-vel rendelkező lény is nagy veszélyt jelent. Itt említendő meg a Bűzlő lélek is, amely ugyan nem pusztítja el manóinkat, de minden 5-nél alacsonyabb életerejű lényünket “leülteti”, és ez alól még a Lápugró sem kivétel.

Bolyongó Gőzgejzír, Ködkígyó, A végzet ereje, A Káosz Monolitja: ha ezen lények megverik elsődleges támadóként bevetett manóinkat, akkor hiába maradnak a kezünkben akár szép számmal lények az elsődleges támadások után, nem tudjuk bevetni őket másodlagos támadóként.

Diszkópatkány: a sörrel megvesztegethető manóinkra veszélyes, és sajnos ezek közé tartozik – többek közt – fővezérünk, a Manókirály is. Ha Diszkópatkányt szimatolunk, ne teketóriázzunk parancsnoki kártyánk kiválasztásakor: Vaslopó Joe a megoldás.

Humuszkusz Gombusz, Alvó lélek, Kampólábú rém: Ha megverik elsődleges támadóinkat, akkor meg is semmisítik őket, másodlagos támadóinknak pedig előről kell kezdeniük az egészet.

Stratégia

Mint már említettem, stratégiénk alapköve a sok lúd disznót győz elv, ami Guardians esetében annyit jelent, hogy egy harmincas pajzs alá több kis életerejű lény fér be, mint nagy, így a másodlagos támadókkal célzott csapásokat mérhetünk az ellenfélre. A Manókból például gond nélkül állíthatunk össze akár 7-8 fős pajzsokat is. E stratégia hátulütője az, hogy egyrészt az alacsony életerejű lények jóval kisebb eséllyel számíthatnak túlélésre elsődleges támadóként, másrészt jóval sebezhetőbbek Területi támadások által, harmadrészt pedig a pajzsok alatti létszámfölény egy-egy csatában ugyan előnyt jelent, a játék egészét tekintve azonban csak akkor kerülhetünk kedvező pozícióba, ha legalább megközelítőleg annyi harminc-közeli pajzsot tudunk játékba dobni, mint az ellenfél. Ehhez sokkal több lényre van szükségünk, mint amennyit az ellenfél húz. Ez utóbbi a legfontosabb, hiszen ha ez nem sikerül, a másik kettőre már hiába találunk megoldást. Szerencsére vannak alkalmazható módszerek.

Az elsődleges támadóként való jobb helytállásban segítségünkre van a Manókirály által biztosított életerőbónusz, másrészt az energiaküldés, amely a Jégmag úrnő és szolgálója, valamint a Randy és csapata révén minden manónk számára elérhető. A 4 pontos távtámadással operáló Lidi szintén jól jöhet olykor.

A TT-kel már kicsit nehezebb a dolgunk. Alapvetően két dolgot tehetünk ellenük:

  • Berakunk jópár Csajok megvesztegetést (esetleg Csajok Esszenciáját, bár ez elveszi a helyet más parancsnoki lapoktól), mivel a nagy TT-vel rendelkező lények (Sárkányok, Gólemek) többnyire buknak a Csajokra.
  • A Tűzelementál, vagy méginkább a Gonosz félkegyelmű ellen a Csajokkal semmire sem megyünk. Ellenük Haba Naba Dabában reménykedhetünk, bár ahhoz, hogy velük lőjük ki az ellenfél TT-jét, jó adag szerencse is kell, ráadásul, ha sikerül is eltalálnunk, mikor kell kiraknunk őket, a goblinok rendre egyszerhasználatosnak bizonyulnak. Gaszton hatása TT-vel rendelkező ellenfelek tekintetében megegyezik a goblinokéval (a Gonoszt ráadásul le is győzi), viszont az ő mérete közepes, emiatt kevésbé illik a pakkliba. A TT-k talán Elandar parancsnoki képességével semlegesíthetők a leghatásosabban, de egyrészt ő is közepes termetű, másrészt a mi oldalunkon is értékes képességeket semlegesíthet (a Manókirály életerőbónuszát, Vaslopó Joe tolvajképességeit, Lidi távtámadását, stb.). Ugyanakkor figyelembe véve, hogy a Széltolók negatív tartalmú szövegmezejét is kiüríti, és nincs hatással a Jégmagok energiaküldésére sem, Elandar-nak termete ellenére is komoly létjogosultsága van egy Manópakliban.

Ahhoz, hogy az átlagot szükségszerűen jócskán meghaladó mennyiségű lapot húzzunk fel, szintén többféle eszköz áll rendelkezésünkre, és ezirányú törekvéseinkre kell figyelemmel lennünk már az Őrző kiválasztásánál is. A dolog egyértelmű, hiszen ha Tookle-t választjuk, minden alkalommal, amikor felcsapott lapunk apró termetű lény, +1-et húzhatunk. Nincs még egy olyan őrző, amely ekkora támogatást tudna nyújtani a Manóknak. Mivel lényeinknek nemcsak mérete kicsi, hanem életereje is alacsony, a legkisebb felcsapott lap miatt is nagyobb eséllyel húzunk +1 lapot.

E két hatás (tekintettel arra, hogy azért lesznek pajzsok, földek, varázslatok stb is a pakliban) együttesen hozzávetőleg egy extra lapot jelent nekünk körönként, ami nagyon szép, de önmagában még nem elég – lapot nyerni azonban nem csak a húzópakliból lehet! Az Átjáró Manóországba segítségével akár négy-öt lényt is visszavehetünk a kezünkbe az egyébként húzott lapokon felül! Ez Átjáróként akkor is két extra lapot jelent, ha az Átjáróhoz szükséges erőkő előállítására a leggazdaságtalanabb utat (egy lapért egy erőkő, mint az Áldozati oltár vagy Csinájjá szódát esetében) is választjuk. 5 kijátszott Átjáróval és 10 körös partival számolva ez újabb egy extra lap körönként. Utolsó említésre méltó lehetőségünk a Szent Grál használata, ami egy magas harcászati aktivitású körben akár 8-10 (vagy még több?) elveszett lap visszanyerését eredményezheti. Összegezve: jó esetben körönként akár 3-4 lappal többet (más szóval közel kétszer annyit) húzhatunk, mint ellenfelünk egy – ilyen szempontból – átlagos paklival.

Hogyan is álljon össze a pakli?

Tényleg, a sok manó közül kiket rakjunk be a pakliba?

Tookle arra kényszerít bennünket, hogy lehetőség szerint ne tegyünk közepes, vagy nagy termetű lényeket a pakliba - így Haj Anyó és Miss Zöldség részvételétől, köszönjük szépen, eltekintünk.

Természetesen a Manókirályból és a Randyből rakjunk be annyit, amennyi csak van. Rajtuk kívül nagyon jól és sokoldalúan használható a Jégmag szolgáló, belőle is elfér a pakliban öt. A Jégmag úrnőre ellenben csak energiaküldőként számíthatunk, így megfontolandó, hogy mennyit tegyünk be belőle (kettő-három azért el kell, hogy férjen). Derékhadként a következőket érdemes számba venni: Vaslopó Jim (viszonylag magas életereje, színbónusza és hasznos szövegmezője miatt), Fekete Lápugró (természetesen a TT immunitás nagyon jó), Széltolók (elsősorban a Menő – halandók ellen jól jön), esetleg még a Manóhad és a Vén svihák. Lidi akkor lehet nagyon hasznos, ha a Manókirályt kell menteni. Vaslopó Joe-ra a parancsnoki kártya semlegesítés miatt van szerintem elengedhetetlenül szükségünk, Jack viszont már nem annyira ütős a Manók közt, mivel alacsony életerejű lényeink sem a Dzsinn, sem más veszélyes távtámadók számára nem jelentenek túl vonzó célpontot, ráadásul minél több távtámadót használ fel ellenfelünk, annál több mozgástere lesz másodlagos támadóinknak. Az Arany Lápugró +1-es távtámadása nem nagy durranás, a pajzsok kikerekítésére azonban használható.

Ha további lényeket keresünk, Tookle képességének lehető legjobb kihasználása érdekében természetesen az aprók közt nézünk körül, viszont próbálunk magas életerejű lényeket keresni, hogy legyen pár nehézfiú (vagy inkább, mint látni fogjuk, “nehézlány”) is a pakliban. E kritériumnak a Napszellem (amely a legnagyobb életerejű apró lény, ráadásul magas színbónusszal), illetve a titánok felelnek meg. A titánok mérete ugyan nagy, azonban képpel felfelé apróvá is változhatnak, akkor is, ha felcsapott lapként néznek felfelé! Mivel a Titán maga – paklink sörrel vagy arannyal megvesztegethető többi lényével ellentétben – Csajokkal csábítható, rendre az ellenfélnél felhalmozódó Csajok megvesztegetések áldozatául fog esni, ami könnyen pajzsvesztéshez vezethet. A Titán asszony viszont az aranyra bukik, ezáltal ő sokkal jobban illeszkedik a paklinkba. Rajtuk kívül a már említett Haba Naba Daba és Elandar jöhet szóba. Lennének még használható lények, ám ha összeszámolom, mennyien vannak már benn, véleményem szerint többnek egyszerűen nincs hely.

Mágikus támogatás

Természetesen – amint már említettem volt – szükségünk van varázslatokra, megvesztegetésekre, erődfejlesztésekre, de ne feledjük, hogy minden nem-lény lapunk csökkenti Tookle hatékonyságát. Ezért csak módjával!

A korábban már említetteket csak felsorolom: Átjáró Manóországba, Szent Grál, Energiabomba, csajok. A parancsnoki kártyaként használható varázslatokat gyorsan felejtsük el: sokkal hasznosabbak parancsnok lényeink (Vaslopó Joe, Randy és csapata, Elandar), akik már amúgy is a pakliban vannak. Persze ne feledkezzünk meg arról az alapvetésről sem, mely szerint a pakliépítés úgy kezdődik: végy öt Varázslattörést… Elsősorban a mi varázslataink védelmében lehet rájuk szükségünk. Egyéb kétvonalas lapokra még az erőkövek pótlása miatt lehet szükségünk.

Az erőkövek pótlására a manók kezében nincs speciális eszköz, márpedig a kezdéskor Tookle rendelkezésére álló 7 erőkőnél többre lesz szükségünk. A bevált módszerek közül a leggazdaságosabb a Dimenziós Tűzkút Megidézése/Kőműves Kelemen kombó (2,5 Erőkő/lap) és a Kisajtolt Szolgák (2 Erőkő/lap), a legkönnyebben elérhető pedig a jó öreg Áldozati oltár (biztonság kedvéért ez utóbbit lehetőleg tegyük be, a másik kettőből pedig alakítsunk ki egy számunkra kedvezőnek ítélt keveréket).

Ha további használható erődfejlesztést szeretnénk, a repülő pajzsok elleni védelem érdekében nem csak a Nyárscsapda jelenthet megoldást, hanem az erődkártyák alatt lapuló energiaküldőink védekezését lehetővé tevő Vészcsengők is, ráadásul ez utóbbi nem csak a repülők ellen hasznos.

Területek, Pajzsok, egyebek

Néhány manónk ugyan rendelkezik (legfeljebb 2-es) erdőben érvényesíthető terület bónusszal, ami önmagában nem indokolja az erdők használatát, mint ahogy az erdőkben érvényesülő távtámadási tilalom sem. A manók, ahogy a kasztok zöme, nem húznak komoly hasznot egyetlen területtípusból sem, egyedüli kivétel ez alól talán a Vaslopó-hegyi Serfőzde, ahol nem lehet sörrel megvesztegetni (gondoljunk csak a Manókirályra), viszont e terület használatával azt kockáztatjuk, hogy esetleg az ellenfelünk kap területbónuszt a mi földjeinken. A manók esetében megint csak a Homokkövek (még akkor is, ha nagyon unalmasnak találjuk már őket), vagy pedig a területpajzsok nagyszámú alkalmazása tűnik célszerűnek, annál is inkább, mivel a manók esetében nem kell attól tartanunk, hogy a 25-ös pajzs alá túl kevés lény fér be. Ha a területpajzsok mellett döntünk, fordítsunk fokozott figyelmet a “légvédelemre” (Khnumiai erőd, Nyárscsapda, stb).

A kulcsfigurák felhúzása érdekében általában ellenjavalt a paklik túlságos felduzzasztása (70-75 lap fölé általában nem érdemes menni), a manóknál azonban bátran elmehetünk akár 90 lapig is, hiszen ha a nagyszámú felhúzott lap ellenére nem sikerül viszonylag gyorsan eldönteni a partit, könnyen elfogyhat a húzópaklink. Lényeink alacsony átlagos életereje miatt pajzsaink aránya lehet némileg alacsonyabb az egyébként megszokottnál (8-9 laponként egy), területpajzsok alkalmazása esetén - attól függően, milyen a normál pajzs/területpajzs arány - 6-7 laponként egy.

Manók a világ ellen

A manók, bár egyenként aprók és gyengék, egy jól szervezett seregben – a rettegett Gonosz Félkegyelműtől eltekintve – nincs különösebb félnivalójuk senkitől. Rájuk nézve a legnagyobb veszélyt egy másik, Szellemek köré épített kislényes pakli jelentheti, ha lépést tudnak tartani a manókkal a húzott lapok terén; mert a Szellemeknek ugyan nincs Átjáró Manóországba varázslatuk, nincsenek energiaküldőik és oly mértékű életerőbónuszaik (Manókirályuk), mint a manóknak, van ellenben Szellemhegységük és repülőik, ráadásul a manók elleni harcban a színbónuszok is az ő oldalukon állnak.

Összegzésül: a manópakli rendkívül hangulatos játékra ad lehetőséget, a TT-k sikeres kivédése és az átlagon felüli lapáramlás biztosítása esetén pedig mindig biztosít több-kevesebb esélyt a végső sikerre. Bátran ajánljuk kipróbálásra mindenkinek!

Eredeti nevén: Tweezle AmpleInk, Loremaster of Mystfall (forrás: The Traveller’s Guide to the Mid-realms)

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
VNHGC tag vagy?
_
VNHGC-tag vagy már?

Igen
Nem
Szeretnék lenni
Nem érdekel annyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kit tartotok a legjobb Guardiansozónak?
Lezárt szavazások
 

Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!